Fondis Restaurants

Kassajärjestelmä kehittyy asiakkaan tarpeiden mukaan

 


Vaasalainen ravintola-alan yritys Oy Fondis Ab haluaa olla oman alansa edelläkävijä. Winpos-kassajärjestelmä mahdollistaa yritykselle pitkälle automatisoidun ja paperittoman raportoinnin, antaen samalla työntekijöille mahdollisuuden palvella asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla. Yhteistyössä kehitetty järjestelmä toimii erilaisissa ympäristöissä sujuvasti.

Oy Fondis Ab:lla on yhteensä neljä toimipistettä, joista kolme sijaitsevat samassa rakennuksessa eri kerroksissa: kellarikerroksessa karaoke- ja viihderavintola Tørst Company, katutasossa ruokaravintola Brasserie & Bar Fondis terasseineen sekä toisessa kerroksessa yökerho Fontana Club. Kesäisin yritys vastaa myös Vaasan golfkentän ravintolatoiminnasta.  

– Ravintoloitamme ja toimintaamme halutaan jatkuvasti kehittää. Haluamme olla edelläkävijä, oli kyse sitten teknisistä asioista, palvelusta tai jostakin muusta, kertoo Oy Fondis Ab:n toimitusjohtaja ja ravintoloitsija Susanna Ristiluoma.

– Henkilökuntamme on meille se ykkösasia. Heillä pitää olla pelit ja vehkeet kunnossa, jotta he pystyvät palvelemaan asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla, Ristiluoma jatkaa.

“Heidän tukensa oli hyvin avulias ja tuli hyvin vastaan”

Tällä hetkellä yrityksen kassajärjestelmänä toimii Winpos-järjestelmä. Kaikissa neljässä toimipisteessä on yhteensä noin 12 kassapistettä. Winpos-kassajärjestelmä on mahdollistanut Oy Fondis Ab:lle pitkälle automatisoidun ja paperittoman raportoinnin. Järjestelmä otettiin käyttöön, kun aiemmat kassalaitteet tulivat käyttöikänsä päähän.

– Siinä vaiheessa halusimme tietysti käydä läpi eri vaihtoehtoja. Winpos oli paikallinen toimija ja sillä oli iso merkitys.

– Heidän tukensa oli hyvin avulias ja tuli hyvin vastaan. Minun ei tarvinnut soitella ympäri Eurooppaa, että saisin jonkun puhelimen päähän, Ristiluoma kertoo.

Järjestelmää kehitetään aktiivisesti yhdessä

Järjestelmää on vuosien varrella kehitetty yhdessä. Winpos oli omalta osaltaan mahdollistamassa sen, kun Oy Fondis Ab otti ensimmäisenä ravintolana Suomessa käyttöönsä Mobile Payn. Winpos saa kiitosta ravintola-alan tuntemuksestaan – kun järjestelmää käyttävät monet muutkin ravintolat, tuntee Winpos alan haasteet.

– Käymme läheistä keskustelua siitä, mitkä ovat meidän tarpeemme ja mitkä ovat ne asiat, joissa me toivomme, että ohjelma kehittyisi. On ollut hyvin virkistävää ja hauskaa, että he ottavat myös asiakkaan näkökulman hyvin vastaan.

– Winpos on ollut hyvin aktiivinen toimija. He haluavat kehittää omaa tuotettaan jatkuvasti. Se on hyvin tärkeää, kun miettii, millainen tuote on kyseessä, Ristiluoma painottaa.

 Teksti ja video: https://www.kokemuksia.fi/

 

Ota yhteyttä ja varaa esittely